News

Canlı yayında savaşı protesto eden Rus gazeteciye eski eşinden dava

Marina Ovsyannikova, Vremya bülteni sırasında stüdyoya girerken görülüyor.
Marina Ovsyannikova, Vremya bülteni sırasında protesto eylemi gerçekleştiriyor. (14 Mart, Görüntü: 1 Kanal).

Berlin’de bulunan gazeteciye göre davanın arkasında Rus devlet televizyonu RT Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan var 

Canlı haber bülteni sırasında savaş karşıtı bir pankart ile stüdyoya giren Rusya devlet televizyonu 1. Kanalın eski çalışanı Marina Ovsyannikova, eski eşinin kendisine dava açtığını söyledi.

Almanya’nın başkenti Berlin’de bulunan gazeteci, Kholod dergisine verdiği söyleşide Moskova’da bulunan eski eşi Igor Ovsyannikov’un kendisine “çocuk yetiştirme konusunda anlaşmazlık” nedeniyle dava açtığını, ancak detayları öğrenemediğini anlattı.

Davadan avukatları aracılığıyla haberdar olan Ovsyannikova davanın arka planında, eski eşinin de çalışanı olduğu RT televizyonunun Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan’ın parmağı olduğunu düşündüğünü söyledi.

Eşinin kendisiyle konuşmadığını ve büyük oğluyla da konuşturmadığını belirten gazeteci, normal koşullarda eski eşinin çocukların ruhsal durumuna zarar vermekten kaçınacağını söyledi: “Kişisel olarak attığı bir adım olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen önüne ‘ya seni kovarız, ya da bizimle hareket edersin’ gibi bir seçenek koydular.”

Igor Ovsyannikov, RT’de haber merkezi yöneticisi olarak görev yapıyor. Çiftin 17 yaşında bir oğlu ve 11 yaşında bir kız çocuğu bulunuyor.

Ovsyannikova, savaş karşıtı eylemine kadar eski eşiyle “normal bir ilişkileri” olduğunu ancak eylem sonrası tüm iletişimi kestiğini söyledi. Gazeteci, Rusya’da rejim değişikliği oluncaya kadar ülkeye dönebileceğine inanmadığını ve eylem sonrası evsiz kalmak da dahil birçok zorlukla karşılaştığını söyledi.

Ne olmuştu?

Marina Ovsyannikova 14 Mart tarihinde 1. Kanalda yayınlanan Vremya haber bülteninin canlı yayını sırasında stüdyoya aniden girerek üzerinde “Propagandaya inanmayın. Burada size yalan söylüyorlar” yazılı bir posteri kameralara göstermişti.

Eylem sonrasında gazeteciye canlı yayın protestosu nedeniyle hiçbir soruşturma başlatılmadı. Ancak yurttaşlara savaş karşıtı toplu eylem çağrısı yaptığı bir video nedeniyle “orduyu itibarsızlaştırmak” suçuyla 30,000 ruble tutarında para cezası verildi.

Rusya’dan ayrılan Ovsyannikova, Alman gazetesi Die Welt tarafından kadro dışı çalışan muhabir olarak işe alınmıştı.